TBSM czyli Tivoli Business …

Pierwszy wpis chciałbym poświęcić produktowi firmy IBM – TBSM, czyli Tivoli Business Service Manager. Jest to jeden z produktów, którym zajmuję się na codzień, pomagając klientom we wdrożeniu systemu, który pozwoli spojrzeć na ich infrastrukturę IT od strony biznesowej. Np. potrafi on odpowiedzieć na pytanie, co właściwie oznacza fakt, że firmowy serwis www odpowiada w czasie 10 sekund a 3 spośród 4 baz danych pracujących w klastrze przestało odpowiadać w ogóle? TBSM pozwala spotkać światy IT ze światem biznesu, i w takiej sytuacji może odpowiedzieć: Wasi klienci irytują się podczas dokonywania zakupów poprzez Wasz serwis www a za chwilę wogóle przestaną ich dokonywać, bo ostatnia działająca baza danych nie obsłuży wszystkich zleceń. W skrócie: Wasza usługa pt. sklep internetowy jest zagrożona! A to już zazwyczaj oznacza jasne konsekwencje finansowe.

Konsola TBSM jest zatem naczęstszym narzędziem pracy osób, które pełnią w firmie rolę administratorów systemów, kierowników działu, oraz dyrektorów. TBSM potrafi przedstawiać – w formie wykresów, tablic, topologii oraz widoku drzewka – informacje nt. kondycji elementów infrastruktury IT, wskaźniki wydajności urządzeń oraz usług, zależności usług nadrzędnych od podrzędnych oraz bieżącą listę zdarzeń w systemie. Można również pokusić się o prezentację kondycji finansowej spółki, stanu zapasów lub innych wskaźników, które firmę interesują. Słowem wszystko, co w firmie zostanie uznane za kluczowy wskaźnik wydajności (z ang. KPI – key performance indicator). A więc wskaźnik sukcesu 😉

Okazje do przybliżenia TBSM są dwie – niedawno ukazało się nowe wydanie produktu: TBSM 4.2. Odświeżony interfejs, zintegrowanie z TIP – Tivoli Integrated Portal, wzbogacony zestaw reguł to tylko niektóre nowości w stosunku do wersji poprzedniej. Pełną informację można znaleźć tutaj.

Druga okazja, to ukazanie się 12.12.2008 pierwszego pełnego zestawu poprawek właśnie do wersji poprzedniej, czyli TBSM 4.1.1. Fix Pack 1 zawiera wszystkie poprawki, które pojawiały się dotąd w tzw. paczkach przejściowych (interim fixes) nr 1-10, i dodatkowo kilka zupełnie nowych łatek. Zainteresowanych odsyłam na stronę www.ibm.com/support.

2 Responses to “TBSM czyli Tivoli Business …”

  1. Andrzej says:

    Czy jest możliwa zmiana ikon (np. Service, Events) w TBSM, umieszczonych w panelu Service Administration/Service Navigation?
    Chodzi o widok Desktop, gdzie widnieją w drzewie domyślne ikony zielonego koła, żółtego trójkąta lub czerwonego koła.
    Dzięki;-)

  2. admin says:

    Tak, jest to możliwe – należy zmodyfikować politykę RAD_GetTreeColumnValue.ipl tak, by w razie zaistnienia właściwego warunku zostały wyświetlone własne ikony zamiast domyślnych. Własne ikony można skopiować do tego samego katalogu co domyślne. Pozdrawiam

Leave a Reply